Магазин

Як нараховується сума у платіжці за світло: пояснення від YASNO

Отримали рахунок за електроенергію і не розумієте, чому постачальник виставив саме таку суму до сплати? В YASNO пояснили, як відбуваються нарахування та куди звертатися, якщо виникли питання. 
Як нараховується оплата
Щомісяця споживачі передають показання лічильника або вони зчитуються автоматично за наявності системи АСКОЕ. Також дані приладу обліку можуть фіксувати контролери. Показання лічильника надходять до оператора системи розподілу (ОСР), який розраховує обсяг споживання. Різниця між поточними і попередніми показаннями – це кількість кіловат∙годин, яку використав клієнт за останній місяць. 
Далі ОСР передає інформацію про обсяги споживання до YASNO. Постачальник множить обсяг на діючий тариф, який встановлений Кабміном, враховує попередню заборгованість чи переплату, формує рахунок та надсилає його клієнту. 
Як уникнути непорозумінь
Коли клієнт не згоден із сумою до сплати, найчастіше причина пов’язана з несвоєчасною передачею показань. Не маючи актуальних показань, ОСР вимушений розраховувати обсяг споживання по середньому. Для цього використовують показання, зафіксовані у попередні періоди, через що може бути суттєва похибка. Наприклад, у квартирі ніхто не проживав останній місяць, а рахунок надійде такий самий, як у період активного використання електроенергії у помешканні. Щоб цього уникнути, важливо за два дні до кінця місяця і протягом трьох днів наступного місяця передати показання своєму ОСР або YASNO. Це можна зробити онлайн через Особистий кабінет, мобільний застосунок, чат-боти у viber/telegram, а також через форму на сайті. 
До кого звертатись 
Якщо клієнту після отримання платіжки потрібна консультація, він може звернутися до ОСР чи постачальника. При цьому важливо розуміти, якій з енергокомпаній слід адресувати те чи інше питання. Якщо споживач не згоден з обсягом споживання, який вказаний у рахунку, потрібно звернутися до ОСР, адже виключно ОСР відповідає за розрахунок цього показника. У випадку, коли потрібні уточнення про зарахування попередніх оплат, виникнення заборгованості чи переплати – роз’яснення нададуть фахівці YASNO. 
«З 2019 року послуги із забезпечення електроенергією надають дві окремі компанії, які виконують різні функції: оператор системи розподілу та постачальник. При формуванні рахунків ми тісно взаємодіємо, проте клієнтам важливо розуміти, за що відповідає кожна з компаній. Це допоможе зекономити час у разі звернень та отримати якісну консультацію щодо суми у платіжці», - сказав генеральний директор YASNO Сергій Коваленко. 

 

Вас може зацікавити: